Nietrudno zauważyć, że w ostatnich latach nastąpiło pewne redefiniowanie tego, czym jest i ma być gadżet reklamowy. W poniższym artykule spróbujemy nieco zagłębić się w tej tematyce i sprawdzimy, jakie wyroby promocyjne cieszą się największą popularnością.
Koniec z tzw. marketingową masówką
Ostatnie lata sprawiły, że w wielu firmach na nowo odkrywa się znaczenie gadżetów reklamowych. Coraz rzadziej rynek skupia się wyłącznie na tzw. masówce, czyli drobnych,
tanich gadżetach. Dziś większy efekt przynoszą działania marketingowe wykorzystujące
duże i bardziej wartościowe gadżety, które ofiaruje się węższemu gronu zainteresowanych.
Dlaczego tak jest?
● Rynek przeorientował się na funkcjonalność. Coraz częściej docenia się gadżety firmowe,
które mogą wnieść określoną wartość dodaną w nasze życie. Stąd tak duża popularność
promocyjnych kart pamięci i niewielkich powerbanków.
● Potencjalni klienci i kontrahenci są coraz częściej bombardowani niewielkimi i tanimi
akcesoriami. Ten swoisty przesyt sprawia, że wymaga się coraz bardziej wysublimowanych
akcji promocyjnych.
Rozwiązania proEKO w kontekście działań promocyjnych firmy
Reorganizacja priorytetów sprawiła, że w ostatnich latach coraz więcej osób dostrzega zalety,
jakie niosą ze sobą tzw. ekologiczne gadżety reklamowe. Co ważne, nie muszą być nimi od
razu konkretne urządzenia lub narzędzia pracy. Dziś promocję działań zachęcających do
ochrony środowiska można realizować również poprzez sprzedaż wyrobów, które – zgodnie z
deklaracjami producenta – są wyprodukowane z materiałów ekologicznych. Należą do nich
m.in.:
● torby reklamowe,
● szeroko rozumiane wyroby papiernicze,
● dekoracje (nie tylko świąteczne),
● ekologiczne źródła światła itd.
Warto również dodać, że zwiększone zainteresowanie rozwiązaniami z dziedziny ochrony
środowiska sprawia, że powoli, acz nieubłaganie spada popularność gadżetów
elektronicznych. Widać to zwłaszcza na przykładzie zewnętrznych nośników danych, które
są często zastępowane przez tzw. chmurę.
Jakie gadżety są dziś najpopularniejsze?
W ostatnich miesiącach największą popularnością wśród użytkowników cieszą się różnego
rodzaju artykuły papiernicze. Należą do nich książki, zeszyty, ale też akcesoria kompatybilne
z nimi. Klienci często wybierają też gadżety firmowe premium, które mogą mieć postać
funkcjonalnych i ekskluzywnych zestawów do pisania i rysowania. Na gust klientów
wpływają również działania ekologiczne, które w ostatnich latach są bardzo popularne.
Olbrzymią popularnością cieszą się również słuchawki bezprzewodowe, które zapewniają
dostęp do muzyki bez konieczności podłączania dodatkowego okablowania, a także inne
urządzenia kompatybilne np. z interfejsem USB w komputerze.
Reasumując, gadżety reklamowe z logiem danej marki to doskonała propozycja dla osób,
które chcą postawić na nowoczesne formy promocji i zwiększania popularności marki.
Ostatnie lata pokazały nam, że upodobanie klientów stale się zmienia i jest dostosowane do
charakteru i intensywności prowadzonych działań marketingowych w danej firmie.